Si no veus la informació, fes clic aquí.
Butlletí de la bct xarxa de Terrassa. Juny de 2023
Sabies que... el programa Biblioteques sense Fronteres us proposa "Llegir els conflictes, crear pau"?
 
Amb el títol "Llegir els conflictes, crear pau", la sisena edició del programa Biblioteques sense Fronteres proposa una reflexió sobre les causes i les conseqüències dels conflictes i els processos de pau existents al món. Alhora ofereix eines i recursos a la ciutadania per esdevenir constructors de pau a nivell individual i col·lectiu. Activitats:
 
Dimarts, 13 de juny: 18:00 h. Taller: "Pinzell cooperatiu i actituds davant del conflicte" a la Biblioteca Central de Terrassa. Per a infants de 6 a 12 anys. Inscripcions a partir de l'1 de juny.
 
Dimecres, 21 de juny: 18:30 h. Espectacle: "Una llauna rovellada" a la Biblioteca Central de Terrassa. Un espectacle d'Assumpta Mercader en col·laboració amb el Memorial Democràtic de Catalunya. Per a joves i adults.
 
Convidem a qui vulgui rebre informació directa d'aquesta programació a fer-nos-ho saber per correu electrònic a bct@terrassa.cat a la Biblioteca Central de Terrassa.

 

 
Més informació
FacebookTwitter
 
Destaquem
 
 
BCT. Dimarts 6 de juny a les 18:00 h. Xerrada sobre el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. A càrrec del meteoròleg Francesc Mauri, dins el cicle Plecdellibres.
 
BD2. Dijous 15 de juny a les 18:00 h. Presentació llibre "Plantes remeieres silvestres" a càrrec de l'autor, Àngel M. Hernández Cardona.
 
BD3. Dilluns 5 de juny a les 18:00 h. Xerrada: Jugar importa, a càrrec de Lucas Ramada Prieto, doctor internacional en Didàctica de la Llengua i la Literatura per la Universitat Autònoma de Barcelona, especialitzat en ficció digital infantil i juvenil.
 
 
FacebookTwitter
 
 
 
BD4. Divendres 2 de juny a les 17.30 h. Taller de la Cuca Dina amb els Diables de la Maurina. Cal inscripció prèvia. Per a infants a partir de 3 anys.
 
BD5. Divendres 2 de juny a les 18:00 h. Passaparaula per combatre el canvi climàtic. Per a infants de 8 a 11 anys. Places limitades, cal inscripció prèvia. Dins el programa Parcs i biblioteques... naturalment!
 
BD6. Gimcana de còmic: La terrible Adèle. Del 5 al 13 de juny: lliurament i recollida de qüestionaris. Divendres 16 de juny a les 18:00 h: sorteig i entrega de premis. Gimcana pels comerços de l’Associació de Comerciants Som Sant Pere!
 
 
FacebookTwitter
 
Aules d'Estudi a la Biblioteca Central de Terrassa

 

Del 15 de maig al 30 de juny s'obrirà la Biblioteca Central de Terrassa (bct) de dilluns a divendres de 20 a 24 h de la nit i els dissabtes de 19 a 24 h, per facilitar que els estudiants que ho necessitin disposin d'un espai adequat a les seves necessitats.

Durant aquest temps i horaris, l'equipament estarà obert fent les funcions d'aula d'estudi, habilitant una sala de la biblioteca amb connexió wifi per a portàtils i dispositius mòbils.

 

 
Més informació
FacebookTwitter
 
L'exposició "Quan parles fas màgia"
L'exposició "Quan parles fas màgia" forma part d'una campanya del Voluntariat per la llengua (VxL) que vol animar les persones a afegir-se a aquest programa d'enriquiment lingüístic, cultural i personal que no ha parat de créixer des de la seva creació, el 2003.
 
I ho vol fer a partir de la metàfora de la màgia. "Quan parles fas màgia" focalitza l'atenció en un aspecte clau del programa: la capacitat per fer créixer el català a través de la conversa i transformar la vida de les persones que hi participen a partir de la llengua.
 
Més informació
FacebookTwitter
 
Un passeig per la "meva" depressió a la bct xarxa

 

Programació de la Xarxa de Biblioteques Públiques de Terrassa al cicle: Un passeig per la "meva" depressió.

Dins el Pla antiestigma de Terrassa.

Del 22 de maig al 27 d'octubre de 2023. Exposició d'autoretrats i Conversa amb l'autora.

 
Més informació
FacebookTwitter
 
Campanya de reciclatge del Projecte Labdoo
Totes les Biblioteques Públiques de Terrassa participen i s'afegeixen a la campanya de reciclatge del Projecte Labdoo, la plataforma sense ànim de lucre que opera a tot el món per proveir de dispositius electrònics a escoles d'arreu del planeta.
 
Teniu un portàtil o una tauleta que ja no feu servir?
 
Més informació
FacebookTwitter
 
Objectiu de Desenvolupament Sostenible 17

 

Aquest mes de juny tenim un nou Objectiu de Desenvolupament Sostenible: El número 17: "Revitalitzar l'Aliança Mundial per al Desenvolupament Sostenible".

Si vols conèixer els ODS de les biblioteques consulta aquí.

 
Més informació
FacebookTwitter
 
Totes les novetats literàries de la Xarxa de Biblioteques Públiques de Terrassa

Les biblioteques públiques incloses en l'organització bct xarxa formen una xarxa municipal de biblioteques públiques que té com a objectius principals satisfer les necessitats de formació, lectura i informació de la ciutadania, així com fomentar i promocionar la lectura.

 
Més informació
FacebookTwitter
 
Consulteu els serveis, la col·lecció, l'aprenentatge i les activitats que us ofereix la bct xarxa
Novetats destacades de la Biblioteca Districte 6
Us recomanem...
Per què hi ha marees?
 
La marea és un moviment cíclic alternatiu del mar, provocat per la influència de la Lluna, que consisteix en el descens i l’ascens del nivell de l’aigua. Quan la marea és baixa, l’aigua es retira. Quan la marea és alta, l’aigua assoleix el seu nivell màxim. La força de la gravetat exercida per la Lluna atreu cap a ella tota la matèria que pot. Com que l’agua és un element líquid, és més fàcil de moure que els elements sòlids. Aquests moviments es perceben fins a quatre cops al dia.
 
El cicle de marees i la rotació de la Terra no coincideixen, i d’un dia a l’altre varia l’hora a què es produeixen. Aquest desfasament apareix perquè la Lluna gira al voltant del a Terra.
 
La força de la marea fa que la Terra i les seves aigua es dilatin en el cantó més a prop de la lluna.
 
 
Gràcies a la M. Carme Sanuy Sallés de la Biblioteca Central de Terrassa.

 

 
Més informació
FacebookTwitter
 
Subscriu-te als butlletins temàtics
Música Cinema Arts escèniques Còmics Novel·la Turisme
Biblioteques de Terrassa
Passeig de les Lletres, 1, Terrassa
Tel 93 789 45 89
bctxarxa@terrassa.cat
www.terrassa.cat/biblioteques
 
Responsable del tractament: DIPUTACIÓ DE BARCELONA.
Per a canvis en la subscripció:
Si vols cancel·lar la subscripció d’aquest butlletí clica aquí.
Si vols cancel·lar la subscripció de tots els butlletins que reps des d’aquesta bústia clica aquí.
Si vols triar quins butlletins vols rebre dels que reps des d’aquesta bústia, ves al botó Subscripció a butlletins d'El meu compte del Catàleg Aladí.
Si vols modificar la teva adreça de correu electrònic, ves al botó Mod. info personal d'El meu compte del Catàleg Aladí.
-
Finalitat del tractament: gestionar les comunicacions informatives relacionades amb les activitats i serveis de la Xarxa de Biblioteques Municipals (subscripció a butlletins informatius).
Temps de conservació: les dades són conservades mentre no en sol•licitis la baixa i/o es puguin derivar responsabilitats per a la Diputació.
Legitimació: consentiment i missió de caràcter públic.
Destinataris de les dades: tret d’obligació legal, les teves dades no es comunicaran a tercers.
Drets: per exercir els citats drets pots comunicar-ho per les vies següents:
a) Presencialment en qualsevol de les biblioteques o bibliobusos de la XBM acreditant la identitat mitjançant la presentació del carnet de la biblioteca o qualsevol document oficial com DNI, NIE, passaport, carnet de conduir, permís de residència o altres documents identificatius equivalents.
b) Mitjançant un correu electrònic adreçat a qualsevol de les biblioteques o bibliobusos de la XBM, en el qual consti el número del carnet d'usuari de la biblioteca i/o el DNI o NIE, carnet de conduir, permís de residència o altres documents identificatius equivalents. Caldrà enviar aquest missatge des de l'adreça de correu electrònic que consta a la base de dades de la XBM.
c) Accedint, mitjançant el número del carnet de biblioteca o el DNI/NIE i la contrasenya, a l'espai personal “El meu compte” del catàleg col·lectiu de la XBM per als canvis de telèfon i adreça electrònica, i els que en el futur s'hi puguin afegir.
Delegat de protecció de dades (DPD): per a consultes, queixes i comentaris relacionats amb la teva protecció de dades pots dirigir-te a dpd@diba.cat
Si ho creus oportú pots presentar una reclamació davant l’APDCAT.
Per a més informació sobre aquest tractament i sobre com exercir els teus drets pots consultar la nostra política complerta de protecció de dades a https://bibliotecavirtual.diba.cat/politica-privacitat
 
DESCARREGA L'APP
 
Xarxa de Biblioteques
Municipals
 
bibliotecavirtual.diba.cat
Contacte